Wednesday, April 26, 2006

mitt nya, mogna jag?

Nu har jag fått veta från båda mina grupper av potentiella vappgäster, att nej, tyvärr, de kommer inte att komma över i år och för bara några år sedan så skulle jag ha blivit sur och jättebesviken över att inte ens fått ha illusionen av en sådan typisk Åbovapp med vänner och bubbel och picknick och extra allt, men nu känns det riktigt ok, konstigt nog.

Det positiva är att nu behöver jag inte stressa runt som besatt alla kvällar efter jobbet för att hitta sommarkläder, skor, jacka, perfekt picknickmat och dryck, fundera var man borde boka bord och vart man borde gå sen. Sen är alltid det jobbigaste. Utan istället packar jag mitt rosa postorderverktygsset och jeans och så ägnar jag långhelgen åt att skrapa och spika och måla på mitt lilla hus.

Det blir bra. Hoppas jag.

1 kommentarer:

Enola said...

är detta alltså vuxenlivet?! Vi kommer igen nästa år:)