Wednesday, July 12, 2006

livet på landet

Okej. Nu har jag både gräsmatta och strand och hav på plats här, nu skulle jag kunna ta den extrema värmen från förra veckan, tack! Nu kan jag hantera den, i motsats till förra veckan när jag försmäktade i världens varmaste höghuslägenhet. Hallå? Det skulle passa nu...

Men nu regnar det förstås. Och när man går ut så är det så mycket olika grejer som flyger att man blir alldes yr: flygor och bromsar och mygg och knott och en miljon saker till som jag inte ens vet vad de heter och helst inte sväljer. Har det alltid varit så här eller är det jag som blivit känslig och vek och bortklemad? Urk, lantlig idyll kanske ändå är bäst på vykort. Eller på tv.

På lördag ska jag närvara på en bondauktion. Jag ska hjälpa till med att sälja kaffe och munkar och trip och loppisgrejer. Hurra, jag vill ha en t-shirt med "crew" på och tillbehör (som typ? öh? ja, vaddå? lämpliga accessories bara.) och penningskrin och gå runt och se cool och upptagen och betydelsfull ut. Det blir bra.

0 kommentarer: